Privatlivspolitik hos
Botilbudet Landbo

Hos Botilbudet Landbo tager vi beskyttelsen af dine personlige oplysninger alvorligt. Vi behandler dine data i overensstemmelse med gældende love, herunder EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR).

Hvornår og hvorfor indsamler vi persondata?

Vi indsamler persondata i forbindelse med:

  • Brug af vores ydelser
  • Salg, markedsføring og kundeaftaler
  • Jobansøgninger
  • Kontakt via e-mail, telefon eller hjemmeside

Vi behandler kun persondata, når der er en legitim interesse, og denne ikke overstiger dine rettigheder.

Hvordan opbevarer vi dine oplysninger?

Vi gemmer dine data så længe, det er nødvendigt for formålet. Hvis oplysningerne bliver irrelevante, fx ved jobskifte, bliver de slettet.

Indsamling af data med samtykke

Hvis vi indsamler persondata med dit samtykke, dokumenteres det via en samtykkeerklæring, som opbevares i vores systemer.

Indsamling af data ved kontrakt

Når vi indgår kontrakter med kunder og samarbejdspartnere, bruger vi persondata til at opfylde aftalen.

Deling af data

Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjeparter.

Kontakt os

Har du spørgsmål om vores privatlivspolitik, eller ønsker du indsigt i de data, vi har om dig, er du velkommen til at kontakte os:

📧 E-mail: info@botilbudetlandbo.dk
📞 Telefon: 70 20 22 75

Ansættelse – Botilbudet Landbo

Når du bliver ansat hos os, opretter vi en personalesag, som opbevares i en fysisk mappe i et aflåst skab og et aflåst kontor samt i Danløn IT-system. Kun Fonden Landbos ledelse, afdelingsledere og økonomimedarbejdere har adgang til din personalemappe.

Hvilke oplysninger opbevarer vi?

De nødvendige og relevante oplysninger for din ansættelse kan inkludere:

  • Personlige oplysninger: Navn, adresse, e-mail, telefonnummer og CPR-nummer.
  • Ansættelsesforhold: Dato for ansættelse, arbejdssted, stilling, arbejdstid, ferie, sygefravær, vagtplaner og tjenestetider.
  • Løn og økonomi: Lønforhold, pensionsoplysninger, løntilskud, bankoplysninger, skatteoplysninger og fradrag (fx kantineordning).
  • Særlige forhold: Oplysninger vedrørende arbejdsskader, fleksjob eller særlige ansættelsesvilkår.
  • Personaleadministration: Uddannelse, kurser, medarbejderudviklingssamtaler, tillidshverv, advarsler, mv.
  • Øvrige oplysninger: Kontaktoplysninger på pårørende, straffeattest, sikkerhedsgodkendelse og eventuelle advarsler.

Adgang til personaleoplysninger

  • Intranet: Navn, stilling, afdeling, telefonnummer og e-mail bliver registreret på intranettet. Der vil også være et billede af dig, så dine kolleger nemt kan finde dig.
  • Hjemmeside: Vi kan også registrere dit navn og stilling på vores hjemmeside, samt et billede af dig, hvis du giver samtykke. Dette hjælper vores netværk og samarbejdspartnere med at finde dig.

Alle persondata opbevares sikkert og anvendes kun til relevante formål i forbindelse med din ansættelse.

Ansøgning om job – Botilbudet Landbo

Vi modtager gerne jobansøgninger for at vurdere, om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed. Når du sender en jobansøgning til os, er vores juridiske grundlag for behandling af dine persondata Artikel 6 (1), litra f, i Databeskyttelsesforordningen.

Hvis du indsender en uopfordret ansøgning, vil vi vurdere, om den er relevant for eventuelle ledige stillinger. Hvis der ikke er et match, vil vi straks slette dine oplysninger.

Dine rettigheder ved registrering

Under databeskyttelsesforordningen har du en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine oplysninger. Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os, og vi vil hjælpe dig.

Du har ret til at få adgang til de oplysninger, vi behandler om dig, samt få yderligere informationer om behandlingen.

Ret til at klage

Hvis du er utilfreds med måden, vi behandler dine persondata på, har du ret til at klage til Datatilsynet. Du kan finde Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.